Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

Φτιάξτο μόνος σου... κι όμως μπορώ!!!!!

Δεν ξέρω αν σας το είπα αλλά ήταν ένα γεμάτο ΣΚ! 

Όταν την προηγούμενη άνοιξη αποφασίσαμε με τον καλό μου ότι θα ανακαινίσουμε το πατρικό του και θα μετακομίσουμε το Σεπτέμβρη δε μπορούσα ούτε κατά διάνοια να φανταστώ τι με (μας) περίμενε!!!! Τα της ανακαίνισης - μετακόμισης δεν είναι της παρούσης, αν και θα σας τα πω κάποια στιγμή. Μέσα σε όλα όμως όσα άλλαξαν ήταν και ένα σκρίνιο, μια τραπεζαρία και μια βιβλιοθήκη προίκα του Βασίλη τα οποία αποφασίσαμε με τη μαμά μου να τους αλλάξουμε χρώμα και να τα κάνουμε αντικέ. Έτσι κατά τη διάρκεια της ανακαίνισης συνεννοηθήκαμε με το μάστορα να μας κάνει την προεργασία (τρίψιμο και βάψιμο άσπρα) και εν καιρώ εμείς μετά να κάνουμε την τεχνοτροπία. Ο καιρός λοιπόν έφτασε το ΣΚ που μας πέρασε και ευτυχώς η μαμά μου μετά από πολύ ψάξιμο, βρήκε μια τεχνική πανεύκολη, πολύ οικονομική και κυρίως πάρα πολύ γρήγορη για να τα φτιάξουμε!!!!!!! Ας σας δείξω όμως πρώτα την αρχική τους κατάσταση, το καλοκαίρι που ξεκινήσαμε να αδειάζουμε το σπίτι για να ξεκινήσει η ανακαίνιση (συγχωρέστε μας λοιπόν την ακαταστασία), δυστυχώς δεν έχω αρχική φωτογραφία της τραπεζαρίας: 

Αριστερά η βιβλιοθήκη στο αρχικό της χρώμα και δεξιά το χάος
Το σκρίνιο στο αρχικό του χρώμα

Στη συνέχεια ο μάστορας τα έξυσε (υποτίθεται τουλάχιστον γιατί μας παίδεψαν αρκετά) και τα έβαψε άσπρα:

Η τραπεζαρία με τις καρέκλες της 

Το πάνω μέρος του σκρίνιου

Το κάτω μέρος του σκρίνιου


Η βιβλιοθήκη


Προκειμένου να δώσουμε λοιπόν αντικέ όψη σε όλα τα παραπάνω χρησιμοποιήσαμε κερί, πινέλα και ένα βρεγμένο πανί. Αρχικά απλώνουμε σε ένα κομμάτι του επίπλου που θέλουμε να φτιάξουμε πάνω από το άσπρο ένα παχύ στρώμα κερί:


Το αποτέλεσμα που θα έχουμε είναι περίπου έτσι. Αφήνουμε την καλυμμένη με κερί επιφάνεια 2-3 λεπτά ώστε να "τραβήξει" λίγο κερί το έπιπλο και στη συνέχεια με μια βρεγμένη πετσέτα ή πανί (προσοχή όχι wettex είναι καλύτερα να είναι λίγο σαγρέ το πανί που χρησιμοποιούμε) αρχίζουμε να σκουπίζουμε το κερί που δεν έχει απορροφηθεί:  
Ανάλογα με το πόσο σκούρο ή ανοιχτό θέλουμε το τελικό χρώμα, σκουπίζουμε απαλά ή πιο έντονα και ανάλογα με το "σχήμα" που θέλουμε να έχουν τα νερά στο χρώμα σκουπίζουμε με κυκλικές, οριζόντιες ή κάθετες κινήσεις. Το τελικό αποτέλεσμα σε εμάς ήταν αυτό:  

















Με τον ίδιο τρόπο και με την ίδια τεχνική κάναμε και το σκρίνιο και τη βιβλιοθήκη και νομίζω ότι το αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από τέλειο!!! Ακόμη κι η μαμά μου που έχει αρκετή εμπειρία σε κατασκευές, τεχνικές κλπ. δεν πίστευε πόσο καλά έγιναν και κυρίως πόσο γρήγορα και εύκολα!!!! 

Αν αποφασίσετε να το κάνετε κι εσείς, να σας πω πως ένα από τα πλεονεκτήματα αυτής της τεχνικής είναι ότι μπορείτε να αποφασίσετε το πόσο σκούρα ή ανοιχτά θέλετε να είναι τα έπιπλα στην τελική τους όψη απλά και μόνο αυξομειώνοντας το χρόνο που αφήνετε το κερί να δράσει πάνω στην επιφάνεια. Το μυστικό απλά είναι να το κάνετε κομμάτι-κομμάτι ώστε να ελέγχετε το αποτέλεσμα και να συνεχίζετε, καθώς αν περάσει πολύ ώρα χωρίς να σκουπιστεί το κερί στεγνώνει και υπάρχει ο κίνδυνος να βρεθείτε με σκούρα μπαλώματα στο έπιπλο. 

Ακόμη κι εγώ που δεν πίστευα πώς θα μπορούσα να τα φτιάξω μόνη μου και η επιχείρηση μου φαινόταν βουνό, πιστεύω πώς τα κατάφερα περίφημα. Εσείς τι λέτε??? Εγώ πάντως ανυπομονώ να τελειώσουμε και με το σαλόνι, να χωθώ με μια κούπα καφέ στην πολυθρόνα μου με ένα φλιτζάνι αχνιστό καφέ και να διαβάσω ένα βιβλίο. Α! Και να αδειάσουν οι υπόλοιπες κούτες μόνες τους, να πλυθούν τα πράγματα και να πάρουν τη θέση τους στο σκρίνιο βεβαίως βεβαίως!!!!!

Η γωνιά μας με τα φτιαγμένα έπιπλα
Και το ραδιόφωνο - αντίκα της γιαγιάς Λένας έδεσε  τέλεια !

19 σχόλια:

  1. Ουάου!! Σαν να είναι άλλα έπιπλα έτσι;! Έγιναν καταπληκτικά! Μου αρέσει το αντικέ, αλλά το πιστεύεις ότι μου άρεσαν πάρα πολύ και όταν ήταν λευκά; Βασικά αγαπώ οτιδήποτε shabby, νομίζω αυτός είναι ο λόγος!
    Πάντως μπράβο για τη δουλειά σας και την μετάλλαξη!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ σου λέω δεν το πιστεύαμε ότι έγιναν τόσο καλά και τόσο εύκολα:) Ειδικά εγώ που πάντα πίστευα ότι εν πιάνουν τα χέρια μου διαψεύστηκα τόσο μα τόσο ευχάριστα!!!!!

      Διαγραφή
  2. Συγχαρητήρια συμπεθέρες! Εχουμε ελπίδες με σας να μας σουλουπώσετε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. να ρωτησω κατι βρε κορίτσια; οταν λες κερί τι κερί εννοεις; που το βρισκουμε αυτο;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα και συγγνώμη για την καθυστερημένη απάντηση. Είναι κερί επίπλου και το βρίσκεις στα χρωματοπωλεία. Κοστίζει 8€ το κουτί :)

      Διαγραφή
  4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καταπληκτικό αποτέλεσμα, μπράβο σας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. μπράβο Αννα μου πολυ καλη δουλεια.
    θα ηθελα να ρωτησω μετα απο το κερι εβαλες καποιο λουστρο? αν οχι με το ξεσκονησμα δεν έφευγε μπογιά μαζί ή απο το κερι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι δε βάλαμε κάτι. Το κερί ποτίζει στο έπιπλο και δε φεύγει μετά με το καθάρισμα :)

      Διαγραφή
  7. Δεν την είχα πετύχει ποτέ αυτη την ανάρτηση! μα ποσο καταπληκτικά τα μεταμορφώσατε! οντως λες και έιναι αλλα έπιπλα! καταπληκτικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι παλιά η ανάρτηση γι'αυτό! Κι εγώ στην αρχή δεν το πίστευα αλλά είδες???? Σούπερ!

      Διαγραφή
  8. η τελεια αλλαγη! καμια σχεση με το αρχικο και ειναι καταπληκτικα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλά πολύ δουλειά !! Μπράβο σας!! Άλλαξαν εντελώς όψη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γεια σου Πολυάννα!!!Απίστευτη αλλαγή!!Κι έπεσα στην ανάρτηση αυτή την κατάλληλη περίοδο,είμαι κι εγώ σε φάση που θα αλλάξω σπίτι και θέλω να ανακαινίσω μερικά επιπλάκια..Δηλαδή μια έτσι σκούρα τραπεζαρία που έχω θα γίνεται εε?Νόμιζα οτι μόνο σε πιο ανοιχτά έπιπλα γίνεται..Το βάψιμο στο έκανε επιπλοποιός κ την τεχνική εσύ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή