Παρασκευή, 14 Νοεμβρίου 2014

Ιστορίες Νηπιαγωγείου - Το Κουτί: Τιμώμενο πρόσωπο για μια μέρα

Η γοργονίτσα μας φέτος είναι νηπιάκι. Και έχουμε την τύχη να είναι σε ένα εξαιρετικό νηπιαγωγείο του δήμου μας, με δασκάλες γεμάτες όρεξη και ιδέες. Στην πρώτη συνάντηση γονέων που έγινε το Σεπτέμβρη, οι δασκάλες μας ενημέρωσαν για την ύπαρξη του "Κουτιού". Το "Κουτί" είναι ένα χαρτονένιο κουτί - σπιτάκι (ένα απλό κουτί και τίποτα παραπάνω σαν το Μορμόλη μαμά, όπως με διόρθωσε πρόσφατα η κόρη μου) το οποίο παίρνει ένα από τα παιδάκια κάθε βδομάδα μαζί με τις οδηγίες χρήσεις του. Είναι ένας τρόπος για να ανοιχτούν όλα τα παιδάκια και να μιλήσουν για τον εαυτό τους και τα αγαπημένα τους πράγματα στους συμμαθητές τους και τις δασκάλες τους και να μοιραστούν λίγο παραπάνω από τη ζωή τους. Το παιδάκι που έχει το κουτί, τη μέρα που το πηγαίνει στο σχολείο είναι το "Τιμώμενο Πρόσωπο", βοηθάει τη δασκάλα και στο τέλος της ημέρας, οι συμμαθητές του γράφουν από μια φιλοφρόνηση σε ένα μεγάλο χαρτόνι που το παίρνει σπίτι του για να θυμάται τη μέρα του ως "Τιμώμενο Πρόσωπο". Το Κουτί μοιράζεται κάθε Παρασκευή και Δευτέρα με κλήρωση και όλα τα παιδάκια περιμένουν πώς και πώς να φτάσει η σειρά τους :) Καταλαβαίνετε λοιπόν τη χαρά της Λένας όταν πριν δέκα μέρες ΤΟ ΚΟΥΤΙ έφτασε στα χέρια της: 
 
Μαμάαα μου έτυχε το κουτί!!!
Η Λένα ήταν η τυχερή της κλήρωσης της Δευτέρας και έπρεπε να επιστρέψει το κουτί Παρασκευή, οπότε αφού διαβάσαμε τις οδηγίες και είδαμε και το εφημεριδάκι που έπρεπε να συμπληρώσουμε, είχαμε 4 μέρες άκρατου ενθουσιασμού για να διαλέξει ποια πράγματα θα πάρει μαζί της για να μοιραστεί με τους φίλους της. Συμφωνήσαμε μέχρι την Πέμπτη το απόγευμα ότι θέλει να το βάζει σε μια άκρη και την Πέμπτη να τα δούμε μαζί και να αποφασίσει τελικά ποιά 5-6 πράγματα θα πάρει μαζί της. Άλλωστε οι οδηγίες που είχαμε από τις δασκάλες της ήταν κατατοπιστικότατες: 
  

Είχα αποφασίσει να την αφήσω τελείως ελεύθερη να διαλέξει ό,τι θέλει και απλά να γράψω ότι μου πει τόσο στο εφημεριδάκι, όσο και στη μικρή "εκθεσούλα" που έπρεπε να πάρει μαζί της για να διαβάσει η δασκάλα στην τάξη. Την Πέμπτη το απόγευμα λοιπόν, αφού της εξήγησα το νόημα του Κουτιού και της είπα ότι ήρθε η ώρα να ξεχωρίσει τι απ' όλα θα πάρει τελικά κατέληξε στη σύνθεση του κουτιού (στην παρένθεση τα σχόλιά της): 

1. Το εφημεριδάκι και η "εκθεσούλα" που μου υπαγόρευσε
2. Μια μπομπονιέρα από τη βάφτισή της (για να δουν ότι είμαι γοργόνα από μωρό μαμά)
3. Τα καπέλα από το Πήτερ Παν πάρτυ γενεθλίων της (γιατί ήταν τέλειο και παίζουμε ακόμη)
4. Ένα βαζάκι με σποράκια νυχτολούλουδου (να τα φυτέψουμε στην αυλή)
5. Το φορμάκι που φορούσε ο Γιώργης στην αρχή της βάφτισής του. Το καραβάκι το έραψε μόνη της και μετά στερεώθηκε πάνω στο φορμάκι (για να δούνε το καραβάκι που του έραψα μαμά)
6. Το βιβλίο Η αχόρταγη Ψαρού (που μου χάρισε η κυρία Μαργαρίτα μαμά να το διαβάσουμε όλοι μαζί)
7. Το αγαπημένο της μωρό (κανονικά δεν επιτρέπονται τα παιχνίδια μας μαμά αλλά σήμερα που είμαι τιμώμενο πρόσωπο μπορώ να το πάρω ε???)

8. Τα αλμπουμάκια της για τα οποία σας έχω πει εδώ (Έτσι μαμά θα τους δείξω όλους μου τους αγαπημένους και τη Τζιά και όλα τα ωραία που κάνουμε. ΟΚ άρα τον έχουν πετύχει το σκοπό τους τα αλμπουμάκια σκέφτηκα η μάνα και επ' ευκαιρία θυμήθηκα ότι πρέπει να φτιάξω και τα φετινά, ουπς!) 

Στην εκθεσούλα μου ζήτησε να γράψω ότι τη φωνάζουμε γοργονίτσα, το αγαπημένο της φαγητό δηλαδή παστίτσιο, το αγαπημένο της τραγούδι, ότι της αρέσει να κάνει ζαχαροπλαστική και τυροπιτάκια με τη μαμά και τον αδερφό της τον Προκόπη, ότι της αρέσει να παίζει με την ξαδέρφη της την Ευγενία, ότι το καλοκαίρι στη θάλασσα κάνει βουτιές από τα βράχια και ότι μαθαίνει να ράβει στη ραπτομηχανή με τη μαμά και τη γιαγιά της. Διάλεξε και φωτογραφίες για να στήσουμε και την εφημεριδούλα της και πανευτυχής έπεσε για ύπνο με το κουτί γεμάτο κι έτοιμο δίπλα στην τσάντα της. Ευχάριστες εκπλήξεις για μένα στις απαντήσεις της και σε αυτά που μου υπαγόρευσε ήταν: ότι της αρέσει να ζωγραφίζει (θα τους πω ότι θα γίνω σαν τον Λεονάρντο όταν μεγαλώσω μαμά. Όχι το Λίο το χελωνονιντζάκι τον άλλο με τη Μόνα Λίζα!!!) και ότι όταν μεγαλώσει θέλει να πάει στο Παρίσι να δει τον πύργο του Άιφελ!!!

Περίμενα με μεγάλη αγωνία να σχολάσει την Παρασκευή να μου πει πώς πήγε η παρουσίασή της και να μου δείξει τις φιλοφρονήσεις της.Ήρθε τρέχοντας με ένα πλατύ χαμόγελο και ξεκίνησε να μιλάει ασταμάτητα. Πώς τους τα έδειξε, τι της είπαν, τι συζήτησαν, πώς βοήθησε τις δασκάλες και τι ωραίες φιλοφρονήσεις της έκαναν οι φίλοι της και: ξαναδιάβασέ τες μου μαμά, να δες εδώ τις έχουν γράψει οι κυρίες για να τις κρατήσω:

Θα μου επιτρέψετε να ξεχωρίσω τη φιλοφρόνηση του Βαγγέλη που (απ' ότι μου είπε η Λένα) επί λέξη είπε: Έχεις αγγέλους στην καρδιά σου και η δασκάλα το μετέφρασε σε Έχεις φτερωτή καρδιά!!!

Δεν ξέρω αν "Το Κουτί" είναι κάτι που συνηθίζεται στα νηπιαγωγεία, το βρήκα πάντως εξαιρετική ιδέα και μάλιστα όχι μόνο για την κοινωνικοποίηση των παιδιών μέσα στη σχολική ομάδα αλλά και γιατί με αφορμή το κουτί είχα την ευκαιρία να κάνω μια μίνι - συνέντευξη στη Λένα, να δω τι σκέφτεται, τι της αρέσει, τι θεωρεί σημαντικό κι αγαπημένο! Ευχαριστώ πολύ λοιπόν τις δασκάλες της για αυτή την ευκαιρία :) :) :)      
  

5 σχόλια:

  1. Καλημέρα Μαριαλένα! Τι καταπληκτικό κουτί που φτιάξατε. Η γοργονίτσα σου ευχομαι να έχει πάντα Αγγέλους στην καρδία της, να παει στο παρίσι και να γίνει και Λεονάρντο!!!!!!Αυτή η εκδήλωση εντάσεται σε ενα project που πραγματοποιεί η παιδαγωγική σχολή του Παν. Ιωαννίνων. Το ξέρω γιατί το ίδιο κάνουν και στο σχολείο του μικρού μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Κατερίνα μου και για τις ευχές και για την ενημέρωση σχετικά με του κουτί. Το είχα μεγάλη απορία γιατί μου άρεσε πολύ!

      Διαγραφή
  2. Δικαίως καμαρώνεις λοιπόν! Η καλύτερη φιλοφρόνηση ειναι του Βαγγέλη και της κυρίας ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγγέλους στην καρδιά! Τι ποιητές εμπνέει η γοργονίτσα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολύ ωραία ιδέα με το κουτί! Μπράβο σε αυτές τις πρωτοβουλίες. Θα μπορούσα να ρωτήσω σε ποιο νηπιαγωγείο πάει η γοργονίτσα σου? (είμαστε και εμεις κάτοικοι της Ηλιουπολης)..Να χαίρεσαι την όμορφη οικογένεια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή